Immuunsysteem

by in Blog2 March 12, 2020

Ons immuunsysteem beschermt ons lichaam tegen virussen, bacteriën en parasieten.

Wanneer ons lijf aangevallen wordt door deze virussen of bacteriën gaat het immuunsysteem samenwerken met lichaamscellen en organen om afvalstoffen en zieke lichaamscellen op te ruimen.

Als je immuunsysteem goed werkt zul je weinig last van ziekten hebben en voel je je meestal fris en gezond. Een goed werkend immuunsysteem is zeer belangrijk voor onze gezondheid.

Gezonde voeding en een gezonde levensstijl zijn belangrijke manieren om je immuunsysteem sterk te houden

Met de juiste voedingsstoffen en gedrag kan jij ook jouw immuunsysteem versterken.

Vooral nu we allemaal het risico lopen besmet te raken met het Corona virus, is het goed om meer aandacht aan jouw immuunsysteem te besteden.

Wat kan je nu al doen:

· Probeer dagelijks minimaal zeven uur te slapen. In de middag is een powernep van 20 minuten voldoende om je lichaam de benodigde rust te geven. een uitgerust lichaam.

· Probeer stress te vermijden. Neem aan het einde van de (werk)dag even een moment (op de bank) voor jezelf. Een moment waarin je ontspant en tot rust komt en de stress van de dag van je afvalt.

· Gebruik geen witte suiker. Dit verzwakt juist het immuunsysteem.

· Probeer zoveel mogelijk verse voeding en fruit te gebruiken in maaltijden, salades en tussendoortjes. Gebruik zo min mogelijk bewerkte producten.

· Zorg voor voldoende vitamine D, omega 3. Deze zitten vooral in roomboter en vette vis

· Beweeg minstens 20 minuten per dag. Dit kan je ook thuis doen. Op een bal, met gewichten of een rondje lopen door de wijk.

Voeding dat ons immuunsysteem kan versterken zijn:

· Citrus vruchten

· Bessen

· Rode Paprika en rode peper

· Gember

· Knoflook

· Spinazie

· Broccoli

· Yoghurt

· Nootjes (ongezouten)

· Kiwi

· Zonnebloem zaadjes

· Zoete aardappelen en

· Vis

· Kie

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

    × hoe kan ik u helpen?